A tökéletes napló Neked!


2018. márciusában kezdtem el egy különleges füzet fajtát használni, aminek a neve Bullet Journal. Ez, a mostanra már egyre népszerűbb, füzet vezetési fajta tökéletes, hogy kreatívan rendszerezd a dolgaidat. Én nagyon élvezem a BuJo-mal töltött időt és nagyon szeretem abba feljegyezni a különböző szokásaimat, információimat, programjaimat vagy csak egyszerűen beosztani az időmet. Ezért úgy gondoltam veletek is megosztom a Bullet Journal határidő napló alapjait.

Mi is a Bullet Journal?

A Bullet Journal egy gyors, rugalmas, analóg rendszer, melyet Ryder Caroll talált ki. Egy nagyszerű  rendszer a napi tevékenységek megtervezésére, projektek számon tartására, random ötletek feljegyzésére, simán jegyzetelésre és még egy csomó másra. Ryder szavaival élve ez a napló azért van, hogy “nyomon kövesd a múltat, rendszerezd a jelent és megtervezd a jövőt.”

Miért kezdj bele?

Amióta én használom, azóta sokkal könnyebben tudom számon tartani a teendőmiet és az öteletimet. Emelett mivel az én Bullet Journalom elég díszített egy csomó időt töltök azzal, hogy szépen elkészítsem, amit nagyon élvezek. Persze választható, hogy mennyire szeretnél vele vesződni. Lehet, hogy neked fontosabb, hogy hasznosabbá tedd a füzetedet, mint díszesebbé. Én próbálom megtalálni az arany középutat.




Hogyan kezdjem el?

Elősször is egy pontozott füzet lenne a legjobb, amit BuJo-vá alakíthatsz, de egy négyzetrácsos is működik. Én fekete Moleskine pontozott füzetet használok. Tekintve, hogy még csak azt próbáltam én azt ajánlom a legjobban, de a Leuchtturm nevű márkának vannak még kifejezetten Bullet Journalnak szánt füzetei és rengetegen használják az ő füzeteiket.

Elősször gyűjtsd össze azokat a dolgokat, amiket számon szeretnél tartani.

Néhány ötlet:
-Alvás
-Víz bevitel
-Napi tevékenyégek 
(Edzés, tanulás, posztolás, olvasás, futás, tanulás, egészségtelen kaja mentes nap)
-Hangulat
-Havi előre látó
-Heti előre látó
-Napi előre látó
-Ötletek
-Spórolás


Miután ezeket összeszedted elkezdheted a BuJodat!

Az első oldalakat használd olyanokra, amik egyszeri, állandó oldalak (szülinapok, Index stb.)
Elősször csinálj egy “Index” oldalt. Ez a tartalom jegyzék, ahova időről időre felírod, hogy melyik oldalon mi van? Én itt a fontosabb oldalakat szoktam jelölni, illetve, hogy egy-egy hónap melyik oldaltól melyik oldalig tart.


Utána egy Key/Jelek oldalt, ahova felírod azokat a dolgokat, amiket előrelátóan szeretnél jelölni. Pl. házik, szünetek, programok, feladatok, feladat elvégezve, feladat lemondva.



Ezután készíthetsz egy szülinapok oldalt, ahova felírhatod, hogy kinek mikor van a szülinapja, így soha nem felejted el. Ezt a névnapokkal is megcsinálhatod. Nekem mindkettő van és ugyancsak hasznos.
Csinálhatsz egy évi előre látót is, ahova lemásolod a naptárat és bejelölöd azokat a dolgokat, amiket előre tudsz.

Ezek azok az oldalak, amik “maradandóak”. Én ezeket ajánlom. Bár még nem vagyok annyira tapasztalt ebben a műfajban, de én ezeket az oldalakat sajnálom, hogy nem a füzetem elejére raktam, ugyanis miközben haladtam előre eszembe jutott, hogy “jaj még ilyen is kellene” “jaj ez is tök jó”. Persze ezeket a füzeted bármely részére beiktathatod, de szerintem átláthatóbb az elejére rakni őket.

Néhány oldalam!

Hangulat:
Ennek az oldalnak a lényeg, hogy színekkel jelölsz egy-egy érzést, vagy egy skálát készítesz arról, hogy mennyire vagy boldog az adott napon. Sok féle képpen jelölheted, hogy hogy érzed magad egy-egy nap. A lényeg az lenne, hogy értékeled a napodat, hogy érezted magad. Így sokkal könnyebb észrevenni és felismerni, hogy az életed milyen szakaszában vagy éppen. Ha gyakran jelölsz szomorú napokat, akkor érdemes lehet elgondolkodni, hogy miért érzel így? Ugyan ez játszik akkor is ha boldog vagy! A boldog pillanatokon is ugyan annyira el kell gondolkodni, mint a rosszakon. Így felismerheted, hogy miért vagy éppen boldog, hogy később, egy nehezebb időszakban felhasználd azt.

Napi tennivaló:
Ennél az oldalnál összegyűjtöttem azokat a dolgokat, amiket naponta szeretnék megcsinálni, tehát olyan szokásokat, amelyeket szeretnék napi szinten elvégezni. Edzés, posztolás az oldalaimra, olvasás, írás, futás stb. Ezeket napról napra jelölgetem és az a cél, hogy minél többször teljesítsem az összes tevékenységet. Nagyon hasznos ez az oldal ha új szokást szeretnél kialakítani, ha rengeteg hobbid van, illetve, hogy egészséges maradj. Illetve engem motivál, amikor fizikailag is látom mennyi mindent értem el egy nap. A jelölésre, vezetésre is vannak különböző módszerek, de én altalában táblázatot használok.


Alvás:
Ennél az oldalnál készítesz egy táblázatot arról, hogy mennyit alszol. Az alvás nagyon fontos része egészségünk megtartásának én pedig nagyon csapongó alvási szokásokkal rendelkezem. Nálam időszakos, hogy jól vagy rosszul alszom és ennek lejegyzésével fel tudom ismerni a különböző időszakokat.
Általában az oldal tetejére írom az órákat (hogy mikor fekszem le és mikor kelek fel), és oldalra a napokat.


Spórolás:
Ha esetleg van valami, amire gyűjtesz éppen, vagy csak simán szeretnél egy kicsit takarékosabb lenni, mindenképp jó döntés lehet egy-egy hónaphoz egy Spórolás oldalt adnod. Én rajzoltam magamnak egy tömböt, amit egységenként bejelöltem és ahogy sikerült a pénzt félre raknom, úgy színeztem tovább. Ez minden hónapban nagyon hasznos, hogy motiváljon és kicsit elgondolkodjak azon, hogy tényleg szükségem van-e még egy negyedik füzetre, amit soha sem fogok használni, mert ahhoz túl szép.



Én ezeket az oldalakot ajánlom a legjobban, illetve kezdésként is. Ha először veted bele magadat a Bullet Journal világába, akkor ezek közül mindet használhatod az első hónapban. Ahogy pedig telik az idő és egyre többet használod a BuJo-dat már az igényeidnek megfelelően alakíthatod. 

A neten se félj körbenézni ötletek után! Pinterestet ajánlüm, de ha instagramra beírjátok, hogy #bujo #bulletjournal vagy ehhez hasonlók, akkor is találhattok ötleteket. Ezen kívül itt a blogomon is találhatsz ötleteket, amelyekhez a linket ennek a poszt végén meg is találsz!

Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvastad a mai bejegyzésemet! Ha tetszett és már úgyis idekeveredtél a blogomra, akkor lentebb találsz még néhány posztot, amik érdekelhetnek. Nézz még szét a blogomon és nagyon szép napooot!

Katt a képre!





Itt is megtalálsz:

Megjegyzések