Itt az ideje változtatni - BuJo Június 2021.

 

Júniushoz érve lett időm arra, hogy teljesen átgondoljam a BuJom elrendezését. Sokáig bevált az előző posztokban már számtalanszor bemutatott sablon, de már egy ideje nem éreztem elég hatékonynak. Teljesen más dolgokra szeretnék koncentrálni. Ezért az elmúlt néhány hónapban a BuJom elkészítése sokkal nehezebbé vált. Nem éreztem hasznosnak, de nem volt időm illetve bátorságom végiggondolni, hogy mi mindent szeretnék változtani. 



Ez azonban erre a hónapra már nem igaz. Újult erővel vetettem be magamat a Bullet Journalozásba a saját füzetemet és másokét is kielemezve, hogy egy valami újat alkossak, ami sokkal jobban passzol hozzám. Egyáltalán nem tökéletes még a rendszer, ebben még úgy is biztos vagyok, hogy nem kezdtem el használni, de már egy hatalmas lépéssel közelebb vagyok ahhoz, hogy olyan legyen a füzetem, ami segít a céljaim elérésében. Ez még csak a béta teszt. 



Mielőtt elkezdtem volna kitalálni, hogy milyen oldalakat is szeretnék az ehavi BuJomba mérlegeltem, hogy mik foglalkoztatnak jelenleg és milyen céljaim vannak. Aztán megpróbáltam kitalálni, hogy ezeket a célokat mi segítené a leginkább. 


A Júniusi témám egyébként szerintem fenomenális lett. Rég voltam ilyen büszke a Bullet Journalom kinézetére és már a borító elkészítése után sokkal nagyobb kedvvel folytattam az egészet. Újra megcsapott az az izgalom, amit még a Bullet Journal karrierem elején éreztem és alig vártam, hogy folytassam. 



A Júniusi Áttekintő is más lett. Nem éreztem indokoltnak az 1-2 oldalas naptár táblázatokat, úgyhogy most egy kisebbet rajzoltam, hogy azért még is csak legyen egy vizuális szemléltetőm a hónapról, de majd a lap szélére fogom írni a különböző programokat. Egyelőre nem tudom eldönteni, hogy ez jobb-e az eddigi rendszernél, de ezt a hónapot végülis a kísérletekre szántam. Legfeljebb júliusban máshogy csinálom. Ezen kívül kiemelet helyet kaptak a céljaim. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy számomra mennyire fontos megfogalmazni azt, hogy hova tartok és ebben az motivál a legjobban ha a céljaim mindig a szemem előtt vannak. Képzeletben és fizikailag is egyaránt. 


Kevés oldalt tartottam meg az előző hónapokból, a Szokások az egyik, hiszen a megfelelő szokások elengedhetetlenek egy minőségi élethez. A különbség a felhozatal. Nagyon sok pontot kicseréltem az előző Szokás figyelőkhöz képest és biztosan változni fog még néhány dolog. 


A következő oldalt az Edzésnek szenteltem. Mindig is imádtam sportolni, de nagyjából másfél éve hagytam abba a versenysportot, azóta pedig magamtól mozgok. Ezen az oldalon szeretném vezetni a különböző edzés formákat, amit csinálok. A jobb felső sarokba írtam, hogyan jelölöm a különböző edzés formákat a táblázatban pedig azért van egy nap két részre osztva, ugyanis általában este edzem, de van időszak, amikor igyekszem reggel is mozogni. A lap szélén a kalóriát fogom számolni, amit egy nap elégetek a sportkarkötőm szerint, illetve a napi lépéseket is szeretném számontartani. 



Ezután két teljes oldalt kapott a Menü. Szeretnék minél egészségesebben táplálkozni. Nem érzem egyelőre szükségesnek, hogy megtervezzem az étrendemet, mert nem csak rajtam múlik, hogy mikor mit eszek, hanem a családomon is. Viszont úgy gondoltam, hogy jó ötlet addig felírni, hogy mikor mit eszem, hogy amikor eljutok odáig, hogy megtervezzem az étrendemet, ki tudjam elemezni az étekésemet. Minden négyzet szélén van hely a folyadék bevitelnek is. Napi 3 liter vizet szeretnék inni. 



Készítettem egy oldalt a Social Mediának is, hiszen ez is nagyon fontos lett számomra. Ez lesz a fizikai posztnaptáram, ahova felírom, hogy melyik nap mit és hova posztolok. Ezen kívül minden hónapban megfogalamzni a céljaimat, illetve összehasonlítani az adatokat, hogy hogy álltam hónap elején, és a hónap végén. 

Legalul pedig egy képernyő idő figyelőt raktam. A karantén alatt elengedtem, hogy mennyi időt töltök a képernyő bámulásával, de amint visszatérhetünk egy kevésbé online világba szeretném lejjebb tornászni azt a néhány órát. 



A Projektet oldallal elég szkeptikus vagyok. Annyi mindenbe vágok bele, hogy szeretnék egy figyelőt, ahol mindent számontarthatok. Erre szerettem volna megoldást találni, de nem hiszem, hogy ez az elrendezés megfelelő lesz.



A következő két oldal a belső könyv kalózomnak szól. Itt fogom nézni a könyveket, amiket olvasok az adott hónapban és a napi oldalszámot, amit az előző hónapokban is használtam. A könyv figyelőn még lesz mit finomítani, de legalább nagyon jól néz ki. 



Ezután jön a spórolás. A céljaim érdekében elengedhetetlen, hogy kicsit jobban beosszam a pénzemet, úgyhogy ezt az oldalt erre szántam. Ezzel is motiválom magam, hogy minél több pénzt rakjak félre. A másik oldalra azért ficcentettem egy Wish listet, ahova azokat a dolgokat fogom felírni, amit nagyom szívesen megvennék. Így jobban végig tudom gondolni, hogy mire szeretném elkölteni a pénzem. 


Ezután jönnek a heti oldalak. Ahogy már a TO-DO listák hatalma című posztban említettem (a címre kattintva el tudod olvasni azt a bejegyzésemet is), minden vasárnap leírom a céljaimat a következő hétre. Ehhez teremetettem helyet. 






 


Ennyi volna a Júniusom. A kinézettel nagyon nagyon meg vagyok elégedve. Iszonyatosan büszke vagyok magamra, és remélem sokat fogok tanulni ebből az új elrendezésből. Nem várom el, hogy már egyből tökéletes legyen ez az új felállás, de nem is kell. Haladok afelé, hogy olyan legyen a Bullet Journalom, ami számomra tökéletes, hiszen ennek az egésznek ez a célja. 


Ez a Június volt az utolsó hónap az első füzetemnek és már megvan a következő áldozat. Annyira belevetettem magamat a tervezésbe, hogy a Júliust egy teljes Bullet Journal hónapnak fogom szentelni itt a blogon, de erről majd beszélek részletesebben is. Ha érdekel és nem szeretnél róla lemaradni, mindenképp kövess be instagramon (@carmenwrites_), mert oda mindenképp kirakom majd hogyan alakulnak a dolgok. 


Köszönöm, hogy elolvastad ezt a posztot! Ha tetszett, akkor nézz még szét a blogon, mert rengeteg témában szoktam írni. Biztosan találsz majd valamit, amit szívesen elolvasol. Lentebb látsz néhány ajánlást tőlem neked. Illetve lehetsz a rendszeres olvasóm is, így nem maradsz le egyetlen új posztomról sem. Szép napooot!


Katt a képre







Megjegyzések