Fura produktivitás tippek, amiket kipróbáltam


A produktivitás elengedhetetlen egy boldog és sikeres élethez. Muszáj hatékonyan töltenünk az idő többségét, különben az ujjaink közt fog átcsorogni az élet. 

Én mindent megteszek azért, hogy a lehető leghasznosabban töltsem el az időmet és ezt veletek is szeretem megosztani.

Ha már itt tartunk, akkor ide kattintva el tudjátok olvasni az egyik produktivitásról szóló posztomat. (Khm… önreklám!)


Ebben a blog posztban viszont olyan produktív szokásokról írok nektek, amikre az internet mély bugyraiban találtam rá és kipróbáltam őket, hogy tényleg működnek-e? 


Íme a lista: 


  1. Priorizálj

  2. Minden pont, amit felírsz a listádra, egy igével kezdődjön

  3. A telefonod legyen a jutalom

  4. Válts gyakran környezetet

  5. Ne csak a képernyőt nézd

  6. Írj fel mindent, amit csináltál

  7. Kapcsold a telefonodat repülőgép módra

  8. Írd rá egy post-itra, hogy “Start” és tartsd látható helyen

  9. Rakj rendet

  10. Pomodoro technika

  11. Tapsolj minden Pomodoro sprint elején


1.Priorizálj 


Szerintem ez emberfüggő. Én szeretek úgy haladni a dolgaimmal, hogy egy fontos vagy nehezebb feladat után valami egyszerűbb következzen. Ennek az lehet a hátulütője, hogy esetleg nem marad erőm egy fontos feladat teljesítésére, de nem éreztem akkora különbséget abban, hogy az egyes pontokat előrébb vettem.


2.Minden pont, amit felírsz a listádra, egy igével kezdődjön


Gondolom ennek a tudatalattimra kellett volna hatást gyakorolnia, de nem éreztem lényeges különbségnek azt, hogy a “Rendrakás” helyett azt írtam “Rakj rendet”. Valakinek ez segít?


3.A telefonod legyen a jutalom


Ez a tipp nagyon tetszett és jól be is vált. Nem tudtam eddig felállítani egy számomra megfelelő jutalmazási rendszert. Mindig a kaja jutott eszembe, mint jutalom vagy valami hasonló. Esetleg pénzzel kapcsolatos dolog. A telefon idő viszont tökéletes. Ingyen van és nem tereli el a figyelmemet miközben dolgozom.


4.Válts környezetet


Nagyon hasznos tipp! Eddig nem is gondoltam erre, de azzal, hogy gyakran váltottam a környezetemet, miközben csináltam a feladataimat, mindig kaptam egy felfrissülést. Minden váltást egy új kezdetnek éreztem.


5.Ne csak a képernyőt nézd


Ha folyamatosan magad elé kell nézned, hasznos és egészséges lehet ha néha, pár másodperc erejére felpillantasz és körbenézel a szobában. A szemed könnyen elfárad, ha sokáig kell egy helyre fókuszálnia, így egy kicsit megtornásztatod. 


6.Írj fel mindent, amit csináltál


Ha úgy érzed, túl gyorsan robogott el melletted a nap, és igazából nem is tudtál semmivel haladni, akkor jó ötlet, ha percre pontosan felírod, hogy mit csináltál. Így nap végén ki tudod elemezni, hogy mennyi időt töltöttél tényleges munkával és mennyit pihenéssel vagy haszontalan időtöltésekkel. 


7.Kapcsold a telefonodat repülőgép módra


Vagy kapcsold ki az értesítéseket. Nekem egyedül a messengeren vannak értesítések, mert ott általában csak a fontosabb dolgokkal keresnek. Szeretem, hogy így nem rezeg egész nap a mobilom. 


8.Írd rá egy post-itra, hogy “Start” és tartsd látható helyen


Én szerettem volna ha ez beválik, de nincs semmit értelme… talán valami vicceset kellett volna ráírnom, hogy röhögjek a hülyeségemen minden egyes alkalommal, amikor meglátom. 


9.Rakj rendet


Ez tetszett. Kellemesebben érzem magam rendezett környezetben, de nem marad úgy sokáig. Sajnos a káoszt is szeretem és amikor benne vagyok az alkotásban, akkor aztán nem érdekel milyen pontosan hajtottam meg az ágyamon a takarót.


10.Pomodoro technika


A pomodoro technika arra az elméletre épül, hogy egy ember nagyjából 25 percig képes teljes figyelmét egyetlen dologra fordítani. Ez alapján kell szüneteket beosztani és sprinteket (azaz a 25 perces szakaszokat). Nekem néha idegesítő, hogy meg kell szakítanom valamit. Szeretem végigvinni a dolgokat, ha már nekikezdtem.


11.Tapsolj minden Pomodoro sprint elején


Ez vicces. Ez tetszett. A családomnak már kevésbé. 


Ezeket a tippeket találtam és próbáltam ki, ahogy böngésztem az internet csodás tájait. Nektek van valamilyen szokásotok, amivel hatékonyabbá teszitek a napotokat? Várom a válaszokat kommentben! (Remélem van valami furcsa is!)


Nagyon szépen köszönöm, hogy elolvastad a mai bejegyzésemet. Ha tetszett, akkor mindenképp nézz még szét a blogomon vagy légy a rendszeres olvasóm, hogy semmiképpen se maradj le az új tartalmakról. Szép napooot!


Katt a képre





Itt is megtalálsz:

Instagram:


Megjegyzések